سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع آجر نسوز

کارخانه آجر نسوز امیران با نشان تجاری amirannama بزرگترین تولید کننده انواع آجرهای نسوز نما و کوره می باشد که آماده همکاری با شرکت ها، پیمانکاران و مشتریان گرامی می باشد.

انواع آجر نسوز کدام است؟

آجر نسوز دارای انواع مختلفی است که کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است، جهت مقایسه انواع آجر نسوز نما به ادامه مطلب در این صفحه مراجعه کنید.

متریال تشکیل دهنده آجرنسوز

مواد پایه آجر های نسوز امیران کانی های معدنی خیلی خاص و پوکه های معدنی می باشند که نسوز هستند، یعنی مقاومت دمایی بالایی دارند. مواد اولیه تولید آجر نسوز را مواد نسوز می نامند که به مواد معمولا سرامیکی و غیره فلزی گفته می شود، این مواد می توانند در درجه حرارت های بالا پایدار باشند. مواد نسوز باید قابلیت حفظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مورد نظر را در درجه حرارت های بالا و شرایط محیطی خاص داشته باشند .

آجر نسوز امیران

مزایای استفاده از آجر نسوز

در خصوص مزایای استفاده از آجر نسوز لازم است توجه داشته باشید که با توجه به فرمولاسیون ویژه آجرهای نسوز امیران این آجرهای نسوز مشابه ایرانی ندارند، منظور از مشابهت شکلی و ظاهری نیست بلکه منظور مشابهت در کارایی و دوام میباشد.

  1. آجر نسوز تنوع رنگ دارد.
  2. آجر نما نسوز مقاومت بالا دارد.
  3. محصولات امیران نما سازگار با محیط زیست است.
  4. آجرنسوز امیران عایق در برابر سرما و گرما است
  5. اجر نسوز امیران تنوع سایز بالایی دارد.
  6. بهای تمام شده آجر نسوز نسبت به سایر مصالح بهتر است. (کاهش هزینه ها با قیمت مناسب آجر نسوز نما

انواع آجر نسوز (متریال و کانی های پایه نسوز)

مواد اولیه تشکیل دهنده آجر نسوز نما صد درصد از کانی های طبیعی بوده و با فرمولاسیون اختصاصی ترکیب می شوند، همین موضوع موجب کاهش قیمت آجر های نسوز نسبت به نماهای مصنوعی ساختمان می باشد.

آجر نسوز پایه آلومینیومی

این آجرهای نسوز با داشتن ماده اولیه آلومین گزینه مناسبی برای دکوراسیون شما میباشند . رنگ شفاف تری دارند و با فرمولاسیون ویژه آجرهای نسوز امیران تولید شده اند ، حاوی درصد بالایی از آلومین (Al2O3 ) هستند . آنها را از مخلوط کائولن ، بوکسیت و کروندوم که بیش ار 70% آلومین دارد ، تهیه می‌کنند . دمای پخت این آجرها حدود 1200 تا 1800 درجه سانتی‌گراد است . از این نوع آجر برای پوشاندن جداره درونی کوره‌های ذوب فولاد استفاده می‌شود . به علت مقاومت این آجرها در برابر مواد قلیایی ، از آنها بعنوان پوشش جداره درونی کوره‌های سیمان و شیشه هم استفاده می‌شود .

آجر نسوز نما نوع سیلیسی

سری آجر های نسوز امیران پایه سیلیسی جزء موفق ترین نمونه های آجر نسوز در کشور میباشند . فروش بالای این نوع از آجر های نسوز گویای این مطلب است . بخش عمده این آجرها از خاک‌ سیلیسی که به کوارتزیت معروف است تشکیل می‌شود. کوارتزیت شامل 95 درصد SiO2 و به مقدار جزئی Al2O3 ، Fe2O3 ، Ti2O ، K2O و Na2O می‌باشد . از این آجرها در گذشته برای پوشش جداره درونی کوره‌های تولید فولاد استفاده می‌شد . ولی به علت رسانایی گرمایی زیاد و نفوذناپذیری در مقابل گازها ، امروزه بیشتر برای پوشاندن جداره درونی کوره‌های تولید خمیر شیشه در کارخانه های شیشه سازی ،کوره های کک سازی گازسوز و کوره‌های تولید سرامیک استفاده می‌شود.

انواع دیگر آجرها

آجر ها به آجر های نسوز ختم نمی شوند، برخی دیگر از انواع آجرها، آجر قزاقی، آجر لعابی، آجر آنتیک، آجر لفتون نما و ... می باشند.

منبع: https://amirannama.com/product-category/firebrick/